Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vælger at stoppe undersøgelsen af bookingsportaler, idet styrelsen vurderer at en undersøgelse ikke vil give nogen reel fordel for konkurrencen og forbrugerne.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vælger at stoppe undersøgelsen af bookingsportaler, idet styrelsen vurderer at en undersøgelse ikke vil give nogen reel fordel for konkurrencen og forbrugerne.
Kontorchef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Martin Nyvang udtaler i denne sammenhæng:
”Vi har en vigtig opgave i at prioritere ressourcerne, så de gavner både forbrugerne og den effektive konkurrence mest. En række faktorer taler nu for, at midlerne derfor ikke går til en omfattende undersøgelse af markedet for hotelbooking.”
”De seneste måneder er der sket en række ting på markedet, der ændrer på grundlaget for at indlede en undersøgelse. Det er positivt, at bookingportalerne selv medvirker til at fjerne væsentlige udfordringer for konkurrencen”
”Vi følger stadig markedet for hotelbooking. Dermed er det heller ikke udelukket, at det igen bliver aktuelt at undersøge markedet for at sikre, at der fortsat er konkurrence, og at konkurrencen i sidste ende bliver en fordel for forbrugerne.”
Læs mere på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside
her.
[layerslider id="33"]
Gå ikke glip af vigtig juridisk viden - Tilmeld dig vores gratis nyhedsservice
her →