Forbrugeråret 2014 var præget af, at en større del af sagerne i Forbrugerklagenævnet endte med, at parterne selv fandt en løsning. Samtidig var det året, hvor den nye forbrugeraftalelov trådte i kraft.
Stadig flere sager i Forbrugerklagenævnet ender med, at forbrugeren og den erhvervsdrivende finder en fælles løsning.
Af de 2.647 sager, som Forbrugerklagenævnet afsluttede sidste år, endte 1.214 sager med et forlig. Det svarer til 46 procent og er lidt højere end året før, hvor 41 procent af sagerne blev løst med et forlig.
2014 var også året, hvor den nye forbrugeraftalelov trådte i kraft. Loven har især betydning for forbrugerne, når de handler på nettet. De nye regler betyder blandt andet, at forbrugere, som fortryder et netkøb, ikke nødvendigvis får det fulde beløb retur, hvis de har brugt varen, så den er forringet i værdi.
Læs hele artiklen
her.
[layerslider id="32"]
Gå ikke glip af vigtig juridisk viden - Tilmeld dig vores gratis nyhedsservice
her →