Andel Energis varsling af aftaleændringer levede ikke op til reglerne
Forbrugerombudsmanden har vurderet, at Andel Energi har handlet i strid med god markedsføringsskik, da virksomhedens at varsling om ændring af kundernes elaftaler har været vildledende.
Andel Energis varsel til forbrugerne indeholdt ingen beskrivelse af ændringerne af de fælles standardvilkår. Det eneste sted, hvor kunderne kunne finde information om de opdaterede vilkår, var via et link på Andel Energis hjemmeside. Her var dog ingen beskrivelse af, hvad ændringerne går ud på. Det skriver Forbrugerombudsmanden på sin hjemmeside.
Forbrugerombudsmanden udtaler
"Forbrugerne skal tydeligt varsles om ændringer af deres aftale, så de har mulighed for at vurdere, om de ønsker at fortsætte som kunder på de ændrede vilkår eller opsige aftalen. Andel Energi har sat sine kunder i en situation, hvor de ikke har kunnet gennemskue, om de skulle acceptere en ny elaftale og opdaterede vilkår, eller om de hellere skulle opsige deres aftale med Andel Energi." - Forbrugerombudsmand, Torben Jensen
Læs mere om sagen sagen samt lovgrundlaget for at ændre sine aftalevilkår her