Renault Danmark vælger at betale den bøde på 200.000 kroner som de har fået for at bruge vildledende prissammenligninger i sin markedsføring af to bilmodeller, hvilket er i strid med Markedsføringslovens § 3.
Sagen kort
Sagen handler om en kampagne fra maj og juni 2013, hvor Renault Danmark reklamerede med, at forbrugerne kunne få to bilmodeller til nogle særligt fordelagtige kampagnepriser. I kampagneprislisten, der lå på renault.dk, var førpriserne på bilmodellerne streget over, mens kampagnepriserne stod med rødt nedenunder. Det skriver forbrugerombudsmanden på sin hjemmeside.
Forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsen, udtaler i den sammenhæng:
”Renault Danmark har i flere måneder reklameret med, at forbrugerne fik bilerne til en særlig kampagnepris, selvom det reelt var den normale pris. Det er vildledende og en klar overtrædelse af markedsføringsloven.”
Læs mere
her.
[layerslider id="33"]
Gå ikke glip af vigtig juridisk viden - Tilmeld dig vores gratis nyhedsservice
her →