Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen giver på deres hjemmeside gode råd til, hvordan virksomheder sikrer sig, at de informerer deres kunder korrekt om klageadgangen.
Den nye forbrugerklagelov, der trådte i kraft den 1. oktober, indeholder nye krav til, hvordan erhvervsdrivende skal oplyse kunderne om deres klagemuligheder. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har derfor på deres hjemmeside skrevet en artikel, hvor de kort gennemgår de nye krav.
Kunderne skal have besked i tilfælde af tvist
Som noget nyt skal kunderne i tilfælde af en konkret tvist have at vide, hvilket klagenævn, de kan klage til. Oplysningerne skal gives til kunderne på papir eller andet varigt medium og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har derfor udarbejdet en formular, du som erhvervsdrivende kan benytte, hvis der er tvister, som du og kunden ikke får løst.
På styrelsens hjemmeside findes også en liste over de klagenævn, der lever op til kravene i den nye forbrugeraftalelov. De gode råd, formularen og listen over godkendte klagenævn kan findes
her.
Gå ikke glip af vigtig juridisk viden - Tilmeld dig vores gratis nyhedsservice
her →