Parkeringsselskab skal betale penge tilbage til forbrugere
Hvorfor skal pengene tilbagebetales til forbrugerne?
Forbrugerombudsmanden har vurderet, at Apcoa har benyttet en betalingsmetode på de 16 parkeringspladser, der var urimelig, og at forbrugerne derfor har krav på at få for meget betalte beløb tilbage. Det skriver Forbrugerombudsmanden på sin hjemmeside.
I hvilken periode har forbrugerne betalt for meget?
Det drejer sig om perioden fra den 16. november 2017 til den 17. februar 2020, hvor visse forbrugere har betalt et beløb ud over timetaksten for parkering på 16 af Apcoas parkeringspladser.
Forbrugerombudsmanden udtaler
”Vi har vurderet, at opkrævning af beløb ud over prisen er et urimeligt aftalevilkår, når man betaler med betalingskort. Forbrugerne har dermed krav på at få de penge tilbage, som de uretmæssigt har betalt.”
”Forbrugerne skal selvfølgelig ikke betale for noget, de ikke får. Med et betalingskort er det jo netop muligt at trække præcise beløb, som svarer til parkeringstiden.” Det udtaler Forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsen
Du kan læse mere om sagen på Forbrugerombudsmandens hjemmeside - her