Outsourcing-bølgen ser ud til at fortsætte i 2018. For at støtte virksomheder, der overvejer at outsource dele af deres forretning, har Kromann Reumert udgivet en outsourcing-guide. Guiden fokuserer på de væsentligste overvejelser, en virksomhed bør gøre sig for at få den tilsigtede værdi af en outsourcing.
Outsourcing-bølgen fortsætter i 2018
De seneste års trend, med et øget fokus på outsourcing, ser ud til at fostætte i 2018. Det er en af hovedkonklusionerne i rapporten "2017 Nordic IT outsourcing study", som er udarbejdet af Whitelane Research og PA Consulting. Her svarer hele 77% af de mere end 1.000 adspurgte virksomheder, at de planlægger at outsource på samme niveau som hidtil, mens 44% svarer, at de planlægger yderligere outsourcing.
Kromann Reumerts outsourcing-guide
For at understøtte beslutningsprocesserne i forbindelse med en outsourcing har Kromann Reumert udarbejdet en outsourcing-guide, som alle involverede i en outsourcing-proces kan bruge. Kromann Reumerts outsourcing-guide beskriver de væsentligste faser i en outsourcing-proces og giver konkrete anbefalinger til de aktiviteter og beslutninger, der skal træffes i hver fase. Anbefalingerne er baseret på Kromann Reumerts erfaringer og best practices.
Guiden tager udgangspunkt i de fire trin i en outsourcings livscyklus:
- Strategi
- Indkøbsproces
- Kontraktforhandling
- Efterfølgende Contract Management.
Læs vores outsourcing-guide.
Du kan også få tilsendt outsourcing-guiden fysisk ved at skrive "OUTSOURCING-GUIDE" til
crb@kromannreumert.com.
Gå ikke glip af vigtig juridisk viden - Tilmeld dig vores gratis nyhedsservice
her →