International Health Care ApS/ KirurgiRejser ændrer ordlyden i sin markedsføring af fertilitetsbehandlinger i udlandet. Det sker efter kritik fra Forbrugerombudsmanden, der vurderer, at selskabet har vildledt forbrugerne.
KirurgiRejser reklamerede i en annonce og på sin hjemmeside for fertilitetsbehandlinger på Cypern.
”
Vælg dit barns køn – og slip for arvelige sygdomme,” lovede selskabet.
Ifølge Sundhedsstyrelsen kan man imidlertid ikke undgå arvelige sygdomme ved den pågældende fertilitetsbehandling. Man kan kun minimere risikoen for dem.
Derfor vurderer Forbrugerombudsmanden, at KirurgiRejsers markedsføring var vildledende og i strid med markedsføringsloven.
KirurgiRejser har oplyst til Forbrugerombudsmanden, at det nu har ændret udsagnet til ”Vælg dit barns køn og minimer risikoen for arvelige sygdomme.”
Læs mere på Forbrugerombudsmandens hjemmeside
her
[layerslider id="33"]
Gå ikke glip af vigtig juridisk viden - Tilmeld dig vores gratis nyhedsservice
her →