I takt med at sommeren og højere temperaturer har ramt Danmark, spørger mange sig selv - hvor varm må der egentligt være på kontoret?
Arbejdstilsynet anbefaler generet, at temperaturen holdes på 20-22ºC ved stillesiddende arbejde som f.eks. kontorarbejde.
Arbejdstilsynet kræver, at temperaturen holdes under 25ºC, bortset fra perioder med hedebølge, og udtaler i den sammenhæng:
"Når det er meget varmt udendørs, er varmetabet til omgivelserne fra et arbejdsrum mindre end normalt. Temperaturen stiger derfor og kan komme over 25ºC. Det accepteres af Arbejdstilsynet. Men meget høje temperaturer kan give gener og være en helbredsrisiko. Derfor bør man tage visse forholdsregler.
Bliver man utilpas og dårlig på arbejdspladsen må man, som ved al anden sygdom, gå hjem".
Du kan læse mere på arbejdstilsynets hjemmeside
her
Gå ikke glip af vigtig juridisk viden - Tilmeld dig vores gratis nyhedsservice
her →