Danske forbrugere shopper på nettet som aldrig før, og i 2014 rundede e-handlen i Danmark 80 mia. kr. Tendensen er, at forbrugerne er godt klædt på, når de handler, og det stiller krav til butikkernes pris-, markedsførings- og udviklingsstrategier. Samtidig konkluderer flere undersøgelser, at virksomhederne ikke er gode nok til at efterleve reglerne på området og dermed skabe langsigtet succes. LETT har, i samarbejde med en række aktører i dansk erhvervsliv, skrevet en praktisk håndbog om e-handel og markedsføring på nettet.
Få styr på reglerne
Bogen er tilrettelagt med henblik på at komme rundt om de væsentligste juridiske og forretningsmæssige aspekter af at drive e-handel. Flere af bogens afsnit er skrevet af eksterne bidragsydere fra virksomheder som Impact, Skanlog, envision, Dansk Erhverv og IMC. Det gælder bl.a. afsnit om markedet for e-handel, om markedsføringsstrategier og om logistik. De juridiske afsnit er skrevet af LETTs advokater med erfaring og juridisk ekspertise inden for emnerne teknologi, e-handel, persondata, markedsføring, immaterialret og skat. De forretningsmæssige perspektiver er adresseret i en række cases og interviews med konkrete virksomheder, der har haft succes med handel og markedsføring på nettet, herunder Home, WhiteAway, ViaBill, Nordea Swipp og Designdelicatessen.
"Vi håber, at bogen giver læseren et godt indblik i de forretningsmæssige overvejelser, der er forbundet med online salg, lovgivningen, der regulerer aftaler og regler på området samt markedsføring på nettet – både i forhold til danske og udenlandske regler" fortæller bogens redaktør Marlene Winther Plas.
Udgivelsen kan bruges som en praktisk guide til at drive god forretning på nettet og kan downloades som pdf-fil
her
Gå ikke glip af vigtig juridisk viden - Tilmeld dig vores gratis nyhedsservice
her →