Et dansk rejsebureaue handlede i strid med markedsføringsloven ved at opfordre kunder til at skrive positive brugeranmeldelser mod at deltage i en konkurrence om en skirejse
Nortlander Ski-Tours retter nu ind efter, Forbrugerombudsmanden har afgjort, at rejsebureauet handlede i strid med markedsføringsloven ved at opfordre kunder til at skrive positive brugeranmeldelser mod at deltage i en konkurrence om en skirejse. Det skriver Forbrugerombudsmanden på sin hjemmeside.
Forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsen, udtaler i den sammenhæng:
”Det er generelt vigtigt, at vi som forbrugere kan stole på de oplysninger, vi læser i andre forbrugeres anmeldelser. Derfor er det også positivt, at Nortlander Ski-Tours ændrer kurs, så virksomheden ikke giver kunder det indtryk, at Nortlander Ski-Tours præmierer den mest positive brugeranmeldelse."
Retningslinjer om offentliggørelse af brugeranmeldelser
Forbrugerombudsmanden udgav i maj 2015 ”Retningslinjer om offentliggørelse af brugeranmeldelser”. Heraf følger det blandt andet, at fremgangsmåden for indgivelse eller offentliggørelse af brugeranmeldelser ikke må føre til vildledende eller urigtig information.
Du kan finde retningslinjerne
her
Gå ikke glip af vigtig juridisk viden - Tilmeld dig vores gratis nyhedsservice
her →