Centerforeningen City 2 har efter Forbrugerombudsmandens opfattelse vildledt forbrugerne om en rabat på 20 procent. Nu politianmelder Forbrugerombudsmanden foreningen.
City 2 reklamerede i slutningen af november 2013 for momsfri weekend i butikscentret, der ligger ved Taastrup.
”Momsfri butik, 20 % på alle varer” stod der med stor skrift på flere bannere i butikscentret. Og i to avisannoncer lovede City 2 forbrugerne, at de fik ”… -20 % i butikkerne her,” efterfulgt af en liste over de pågældende butikker.
En forbruger gjorde imidlertid Forbrugerombudsmanden opmærksom på, at den lovede rabat på 20 procent ikke omfattede alle varer i butikkerne.
Ifølge markedsføringslovens § 3 må erhvervsdrivende i deres markedsføring ikke anvende vildledende eller urigtige angivelser eller udelade væsentlige informationer.
Hvis en erhvervsdrivende skjuler væsentlige oplysninger eller præsenterer dem på en uklar, uforståelig, dobbelttydig eller i øvrigt uhensigtsmæssig måde, anses det som en ”udeladelse af væsentlig information”, hvilket er i strid med markedsføringslovens § 3.
Læs hele artiklen
her.
[layerslider id="32"]
Gå ikke glip af vigtig juridisk viden - Tilmeld dig vores gratis nyhedsservice
her →