]]>

Kursus

Markedsføringsjura for praktikere

Markedsføringsloven og persondataregler – alt, du skal vide om muligheder og faldgruber.

Hvem henvender kurset sig til?

Du arbejder med markedsføring i en virksomhed eller organisation. Du kan også være virksomhedsjurist, advokat eller dommer, og du ønsker en praktisk tilgang til området. 

Du kan deltage uanset din uddannelsesmæssige baggrund.

 

På kurset lærer du at:

  • vurdere, hvor grænserne går, så du undgår at udsætte virksomheden for risici, dårlig medieomtale og bøder
  • håndtere spamreglerne og cookiereglerne
  • bruge miljø- og klimaanprisninger og undgå greenwashing 
  • undgå faldgruber som sammenlignende reklame, vildledning og skjult reklame
  • bruge kundeoplysninger i henhold til persondataforordningen
  • navigere i den digitale verden og udnytte digitale muligheder og samtidig være opmærksom på mulige digitale krænkelser.
 

Kurset har ikke flere afholdelser på nuværende tidspunkt

Kursets indhold

På kurset får du viden om og redskaber til at udnytte mulighederne og styre uden om faldgruber, når du udarbejder markedsføringskampagner eller på anden vis beskæftiger dig med marketing. Du får et godt kendskab til reglerne i den nye markedsføringslov. Og persondataforordningen med dens markant forhøjede bøder må du ikke overse.

 

Kursets form

Kurset er baseret på gennemgang af praktiske eksempler og cases, så du får et grundigt indblik i grænserne for lovlig/ulovlig markedsføring.

Kurset svarer til 7 lektioner i forhold til den obligatoriske efteruddannelse for advokater og advokatfuldmægtige.

Kurset bliver udbudt i samarbejde med Danske Advokater.

Det siger tidligere deltagere

Her ser du et gennemsnit af 24 tidligere deltageres tilfredshed.

Se alle